Sunday, June 30, 2013

1954-ခုႏွစ္၊ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈ အေမြးဆက္ခံမႈ အက္ဥပေဒ။

အင္းစိန္ ေအာင္ဆန္းတပ္ဦး သံဃညီလာခံ အခမ္းအနား

အထက္တြင္ ျပဆိုသည့္အတိုင္း ထိမ္းျမားလက္ထက္ေရးႏွင့္ ပက္သက္၍ ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္း ဥပေဒမ်ားက အခ်ဳပ္အခ်ယ္မရိွ လြတ္လပ္စြာေပးထားေသာ္ျငားလည္း ဘာသာျခားမ်ား၏ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားမွာ တင္းၾကပ္သည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ဓမၼသတ္မ်ားကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားက ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဘာသာျခားမ်ားႏွင့္ ထိမ္းျမားမႈကုိ တားျမစ္မထားေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ဘာသာျခားေယာက္်ားမ်ားႏွင့္ ထမ္းျမားရေသာအခါ တရား၀င္မယားျဖစ္ေျမာက္ရန္ မိမိတို႔၏ ကုိးကြယ္ရင္း ဗုဒၶဘာသာကုိ စြန္႔လႊတ္၍ ဘာသာျခား၏ ဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္းရၿပီး သားသမီးမ်ားလည္း ဖခင္၏ ဘာသာ၀င္သူမ်ား ျဖစ္ၾကရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဘာသာျခားမ်ားႏွင့္ ထိမ္းျမားၾကရသည့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ ၄င္းတို႔၏ သားသမီးမ်ား၏ နစ္နာမႈမ်ားကုိ ကာကြယ္ရန္အတြက္ 1939-ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အက္ဥပေဒအမွတ္ ၂၄ အရ (ဗုဒၶဘာသာ မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈဥပေဒ)ကုိ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ျပ႒ာန္းခဲ့သည္။ ထိုအက္ ဥပေဒမွာ 1940-ခုႏွစ္ ဧၿပီလ တစ္ရက္ေန႔မွ စတင္အတည္ျပဳခဲ့ေသာ္လည္း ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးေၾကာင့္ လူသိနည္းၿပီး အက်ိဳးမရိွခဲ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ 1954-ခုႏွစ္တြင္ ယင္းအက္ဥပေဒကုိ ရုတ္သိမ္းၿပီး (1954-ခုႏွစ္ ဗုဒၶဘာသာမိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈဥပေဒ) ကုိ (1954-ခုႏွစ္၊ အက္ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၂) ျဖင့္ ျပ႒ာန္း အတည္ျပဳခဲ့သည္။ ဤဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားသည္ အျခားတည္ဆဲ ဥပေဒမ်ား၊ ဥပေဒကဲ့သို႔ အာဏာ ရိွေသာ ဓေလ့ထံုးတမ္းမ်ားႏွင့္ မည္သုိ႔ပင္ ဆန္႔က်င္ေစကာမူ၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မိန္းမႏွင့္ ထိုမိန္းမ၏ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္ေသာ လင္ေယာက္်ားတုိင္းအေပၚ၌ အာဏာသက္ေရာက္ရမည္ဟု ပုဒ္မ ၄ တြင္ ျပဆိုထားသည္။

ပုဒ္မ ၃ အရ ရြာသူႀကီးအားလံုးသည္ ဤအက္ဥပေဒအရ မွတ္ပံုတင္အရာရိွမ်ားျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ မိမိသင့္ေတာ္သည္ ထင္ျမင္ရေသာပုဂၢိဳလ္ကုိ ရြာသူႀကီးမရိွေသာေဒသတြင္ မွတ္ပံုတင္ အရာရိွအျဖစ္ ခန္႔ထားႏိုင္သည္။

ပုဒ္မ ၄ သည္ အလြန္အေရးႀကီးေသာ ပုဒ္မတစ္ခုျဖစ္သည္။ ထိုပုဒ္မအရ (အျခားတည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တရားဥပေဒကဲ့သုိ႔ အာဏာရိွေသာ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ မည္သုိ႔ပင္ ဆန္႔က်င္လွ်က္ရိွေစကာမူ ဤအက္ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမႏွင့္ ထိုမိန္းမ၏ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္ေသာ လင္ေယာက္်ားတိုင္းအေပၚ၌ အာဏာသက္ေရာက္သည္။

ပုဒ္မ ၂၅ တြင္ ျခြင္းခ်က္ပါရိွသည္မွာ - အကယ္၍ ဘာသာျခားေယာက္်ားျဖစ္သူသည္ မိမိ၏မယားကုိ ဘာသာေရးေၾကာင့္ ကြာရွင္းလုိလွ်င္ သုိ႔မဟုတ္ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္လွ်င္ျဖစ္ေစ၊ ရက္စက္သည့္ အျပဳအမူအားျဖင့္ စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ ျပဳလုပ္လွ်င္ျဖစ္ေစ -
(က) ထိုေယာက်္ားသည္ ႏွစ္ဦးပုိင္ပစၥည္းမ်ားမွ မိမိရထုိက္ေသာ အစုကုိ စြန္႔ရမည္။ ထို႔အျပင္ ထိုိမိန္းမမ်ားအား ေလ်ာ္ေၾကးေပးရမည္။
(ခ) မိန္းမသည္ သားသမီးအားလံုးကုိ ထိန္းသိမ္းခြင့္ရိွရမည္။
(ဂ) ထိုသူသည္ အရြယ္မေရာက္ေသးသည့္ ကေလးမ်ားအတြက္ ကေလးစရိတ္ေပးရမည္။

အထက္ေဖၚျပထားေသာ ဥပေဒမ်ားကုိ ကုိးကား၍ ၿခံဳငံုသံုးသပ္ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ ၁၉၅၄-ခုႏွစ္တြင္ ျပ႒ာန္းခဲ့ေသာ ဥပေဒမ်ား ရိွခဲ့ေသာ္လည္း သက္ဆိုင္ရာအာဏာပုိင္မ်ား၊ လူ႔အဖြ႔ဲအစည္းမ်ား၏ ၾကည့္ရႈေစာင့္ေရွာက္ရန္ တာ၀န္၀တၱရားမ်ား ပ်က္ကြက္ခဲ့ၾက၍ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ လူအခြင့္အေရးမ်ား မ်ားစြာဆံုးရႈံးနစ္နာေနသည္ကုိ ေလ့လာသိရိွရပါသည္။ သုိ႔ျဖစ္ပါ၍ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ၾကေသာ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ားအေနျဖင့္ ဥပေဒကဲ့သို႔ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အင္းစိန္သံဃညီလာခံသုိ႔ တက္ေရာက္လာၾကေသာ သံဃာေတာ္မ်ား၏ သေဘာဆႏၵကုိ အၾကံျပဳတင္ျပအပ္ပါသည္ သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္တို႔ဘုရား။

(ဥပေဒဆိုင္ရာ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေလွ်ာက္ထားလႊာ)
========================
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ လက္ထက္ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားရိွေသာ္လည္း ထိုဥပေဒအတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ပ်က္ကြက္ေနၾက၍ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ လူ႔အခြင့္အေရးမ်ား မ်ားစြာဆံုးရႈံုးေနသည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ၾကရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဥပေဒကဲ့သုိ႔ အာဏာတည္ေသာ အမိန္႔အာဏာကုိ ထုတ္ျပန္၍ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးမ်ား အျပည့္အ၀ရရိွေစႏိုင္ရန္ႏွင့္ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာကုိ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ရန္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား လက္ထက္ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာ ဥပေဒအႏွစ္ခ်ဳပ္ကို တင္ျပပါသည္ အရွင္သူျမတ္တို႔ဘုရား။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္သည္ အျခားဘာသာသုိ႔ ကူးေျပာင္းၿပီး ထုိဘာသာ၏ ထံုးတမ္းအရ ထိမ္းျမားျခင္းမျပဳလွ်င္ ထိမ္းျမားလက္ထပ္မႈ တရားမ၀င္ေပ၊ တည္ျမဲခုိင္မာျခင္းမရိွ ဟု စီရင္ထံုး ေဟာင္းမ်ားတြင္ ေတြ႕ရသည္။

1954-ခုႏွစ္ အထူးအက္ဥပေဒသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမတို႔ တရား၀င္ထိမ္းျမားၿပီး မယားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ၍ အျခားဘာသာ၀င္ မယားမ်ားရိွလွ်င္ ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းတရားဥပေဒအရ တန္းတူရည္တူ လင့္အေမြကို ဆက္ခံႏိုင္ခြင့္ရိွသည္။ တရား၀င္မယားၿပိဳင္ျဖစ္ေပ၏။ အထူးအက္ဥပေဒကေပးေသာ အခြင့္အေရးကုိ တရားရံုးက ပယ္ႏႈတ္၍ မရ၊ လင္ျဖစ္သူ၏ ေသတမ္းစာျဖင့္ ဖ်က္၍မရ၊ အျပည့္အ၀ ခံစားရမည္သာ ျဖစ္သည္။
ဘာသာျခားႏွင့္ ထိမ္းျမားေရး
ဓမၼသတ္မ်ားကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာ့ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာတစ္ေယာက္အား အျခားဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ ထိမ္းျမားမႈကုိ ပိတ္ပင္မထားေပ။ သုိ႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕ ဘာသာ၀င္မ်ားက အျခားဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ ေပါငး္သင္းေနထိုင္ခဲ့ေသာ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ မိမိ၏ ဘာသာကုိ စြန္႔ပစ္ၿပီး ေယာက္်ား၏ဘာသာသုိ႔ ေျပာင္း၀င္ကာ ဘာသာျခား၏ဥပေဒအရ ထိမ္းျမားမွသာ တရား၀င္မယားျဖစ္ေလသည္။ ထိုသုိ႔မျပဳလွ်င္ လင္မယားကြာရွင္းလွ်င္ျဖစ္ေစ၊ လင္ေသဆံုးသည့္အခါ ျဖစ္ေစ၊ မိမိတို႔သည္ အေမြခြဲေ၀ေသာအခါ ျဖစ္ေစ၊ အေပ်ာ္မယားအျဖစ္ေရာက္၍ သားသမီးမ်ားမွာလည္း တရားမ၀င္ သားသမီးမ်ား ျဖစ္ေနၾကရေလသည္။

ပုဒ္မ ၂၁။ ။(၁) ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမတစ္ဦးႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္သည့္ ေယာက္်ားတစ္ဦးတုိ႔သည္ မိမိတို႔၏ ထိမ္းျမားျခင္းကုိ မွတ္ပံုမတင္ဘဲ ေပါင္းဖက္လွ်က္ရိွလွ်င္၊ ထိုအေၾကာင္းကုိ မိန္းမေနထိုင္ရာ ေဒသတြင္ စီရင္ပုိင္ခြင့္ အာဏာရိွသည့္ မွတ္ပံုတင္အရာရိွထံ၊ ထိုမိန္းမကျဖစ္ေစ၊ ထိုမိန္းမ၏အမိက၊ သို႔မဟုတ္ အဘက၊ သုိ႔တည္းမဟုတ္ အုပ္ထိန္းသူက ျဖစ္ေစ၊ အျခားေဆြးမ်ိဳးေတာ္စပ္သူ တစ္ဦးဦးက ျဖစ္ေစ သတင္းေပးႏိုင္သည္။ မွတ္ပံုတင္ အရာရိွသည္ သတင္းေပးခ်က္ကုိ ေရးမွတ္ထားရမည္။ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ေရးမွတ္ထားေစရမည္။ ထို႔အျပင္ ထိုသို႔ ေရးမွတ္ထားသည့္ သတင္းေပးခ်က္အားလံုးကုိ သတင္းေပးသူက လက္မွတ္ေရးထိုးရမည္။

(၂) ထို႔ေနာက္ မွတ္ပံုတင္အရာရိွသည္ ထိုဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္ေသာ ေယာက္်ားတုိ႔ကုိ မိမိခ်ိန္းဆိုသည့္ ေန႔ရက္တြင္ မိမိထံ လာေရာက္ရန္ ဆင့္ေခၚရမည္။ ထိုသူႏွစ္ဦးလံုးက မိမိတို႔၏ ထိမ္းျမားျခင္းကုိ မွတ္ပံုတင္လုိလွ်င္ မွတ္ပံုတင္အရာရိွသည္ ပုဒ္မ ၁၅ အရ လိုအပ္သည့္အတိုင္း ထိုသူတို႔ကုိ မိမိက ထိမ္းျမာေပးဘိသကဲသုိ႔ ပုဒ္မ ၁၆ ႏွင့္ ၁၇ တြင္ သတ္မွတ္ထားသည့္အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရမည္။ အကယ္၍ တစ္ဦးဦးက ျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္ဦးလံုးက ျဖစ္ေစ၊ မိမိတို႔၏ ထိမ္းျမားျခင္းကုိ မွတ္ပံုမတင္လိုလွ်င္၊ သို႔တည္းမဟုတ္ မလာေရာက္လွ်င္ မွတ္ပံုတင္အရာရိွသည္ ပုဒ္မ ၁၁ တြင္ ရည္ညႊန္းထားသည့္ စီရင္ပုိင္ခြင့္အာဏာအရ တရားရံုးသုိ႔ ေရးမွတ္ထားသည့္ သတင္းေပးခ်က္ႏွင့္တကြ အစီရင္ခံစာ ေပးပို႔ရမည္။

(၃) အျခားတည္ဆဲ တရားဥပေဒမ်ားတြင္ မည္သုိ႔ပင္ပါေစကာမူ ထိုတရားရံုးသည္ အစီရင္ခံစာ ရရိွေသာအခါ ထိုအမႈသည္ နည္းလမ္းတက်စြဲဆိုသည့္ တရားမမႈ ျဖစ္ဘိသကဲ့သုိ႔ ပုဒ္မ ခြဲ (၄) တြင္ ေဖၚျပထားသည့္ ႏွစ္ဘက္အမႈသည္မ်ားကုိလည္းေကာင္း၊ ထိုသူတို႔ တင္ျပသည့္ သက္ေသခံခ်က္ကိုလည္းေကာင္း၊ အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင့္ စစ္ေဆးၾကားနာၿပီးေနာက္ ထိုမိန္းမႏွင့္ ထိုေယာက်္ားတို႔သည္ ပုဒ္မ ၂၀၊ ပုဒ္မခြဲ (၁)၏ အဓိပၸါယ္အရ လင္မယား ဟုတ္မဟုတ္ ဆံုးျဖတ္ရမည့္အျပင္၊ ဆံုးျဖတ္သည့္အတုိင္း အမိန္႔ခ်မွတ္ရမည္။ တရားရံုးသည္ စရိတ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မိမိသင့္ေတာ္သည္ ထင္ျမင္သည့္အမိန္႔ကုိ ခ်မွတ္ႏိုင္သည္။

အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး

 ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္မ်ားအဖြဲ႕ (၂၇.၆.၂၀၁၃)

No comments:

Post a Comment