![]() |
ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး တာ၀တိံသာမွ ႀကြခ်ီေတာ္မူလာပံု |
facebook friend တစ္ဦးက သီတင္းကၽြတ္အေၾကာင္းေလး ေရးတင္ေပးပါလို႔ ေတာင္းဆုိတာနဲ႔ လက္လွမ္းမီွသမွ် ေရးသားတင္ျပေပးလိုက္ပါသည္။
သီတင္းကြၽတ္ မီးထြန္းပြဲေတာ္ အထိမ္းအမွတ္ႏွင့္ အစဥ္အလာသည္ ဗုဒၶဘာသာကုိ အေျခခံထားတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ထံုးတမ္
းအစဥ္အလာ ျပယုဂ္တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သီတင္းကၽြတ္ အခါသမယမွာ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးေနမႈ အေနနဲ႔ ၀ါတြင္း(၃)လ သမယမွာ သံဃာေတာ္မ်ား တစ္ေနရာတည္း/တစ္ေက်ာင္းတည္း/တစ္တိုက္တည္း၌
သီတင္းသံုးေနထိုင္ရၿပီး သီတင္းကၽြတ္သည္ႏွင့္ မိမိတို႔လိုရာခရီးသုိ႔ ၀ိနည္းဥပေဒလုပ္ထံုး လုပ္နည္းေတြနဲ႔အညီ ၀ါပန္စရာ မလိုေတာ့ဘဲ လြတ္လပ္စြာ ခရီးသြားလာႏိုင္ျခင္း၊ လူပုဂၢိဳလ္တို႔အေနျဖင့္လည္း ၀ါတြင္း (၃)လ မွာ လက္ထက္ထိမ္းျမားျခင္း မျပဳလုပ္ေကာင္း သီတင္းကၽြတ္သည္ႏွင့္ ခ်စ္သူေမာင္ႏွံတို႔ လက္ထက္ထိမ္းျမွား မဂၤလာပြဲမ်ား လြတ္လပ္စြာ ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္/ ျပဳလုပ္ေကာင္းသည္ဟု ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔ အမ်ားစု ယူဆလက္ခံျဖင့္ က်င့္သံုးေနလ်က္ ရိွပါသည္။
သီးတင္းကၽြတ္ကုိ ေပၚလြင္ေစသည့္ သေကၤတတစ္ခုအေနနဲ႔ ဘုရား ေစတီ ပုထိုး ေစာင္းတန္းမ်ားႏွင့္ ေနအိမ္မ်ားတြင္ ဆီမီး လွ်ပ္စစ္မီးတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ ခ်ိတ္စြဲျခင္း၊ ပီးအံုမ်ား လြတ္တင္ပူေဇာ္ျခင္းတို႔ကုိ ေရွးယခင္က တုသိတာနတ္ျပည္မွ သက္ဆင္းေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ လူျပည္သုိ႔ အျပန္ခရီးကုိ ရည္းမွန္းပူေဇာ္ ၾကိဳဆိုျခင္း၊ တာ၀တိံသာနတ္ျပည္`၌ ရိွေသာ စူဠာမဏိေစတီကုိ ရည္မွန္းပူေဇာ္ လြတ္တင္ျခင္းတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္က်င္းပလာခဲ့ရာ ယေန႔ေခတ္မွာေတာ့ ထိုသုိ႔ နွလံုးသြင္းျခင္းသည္ နက္နက္ရိႈ္င္းရိႈင္း မရိွေတာ့ဘဲ မႈန္၀ါး၀ါးသာ ရိွေတာ့ပါသည္။ ေနာက္ထပ္ အႏွစ္သာရိွေသာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုအေနျဖင့္ လူၾကီးသူမ/ဆရာမ တုိ႔ကုိ ရိွခိုးကန္ေတာ့ျခင္း၊ တိရစၦာန္တို႔အား ေဘးမဲ့ေဘးျခင္းတို႔ကုိ ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။ သီတင္းလျပည့္ အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔ကုိ ႏိုင္ငံေတာ္ ရံုးပိတ္ရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားရာ အမ်ားျပည္သူလုထု၏
အခါႀကီးရက္ရွည္ အားလက္ရက္ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ သီတင္းကၽြတ္အခါသမယမွာ ၾကိဳတင္၍ ေဗ်ာက္အိုးမ်ား ေဖာက္ျခင္း၊ မီးရႈး/မီးပန္းမ်ားအလွကုိ ရင္ခုန္ခံစားျခင္း၊ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ား
ျပဳလုပ္စီစဥ္ျခင္းတို႔ကသာ လူငယ္တို႔အားသန္ရာသုိ႔ ေနရာယူ ဆြဲေခၚလာခဲ့ၾကပါသည္။
သီတင္းကၽြတ္မီးထြန္းပြဲေတာ္ကုိ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပုဂံေခတ္ကစတင္ၿပီး က်င္းပလာခဲ့ၾကတယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြက ယူဆၾကပါသည္။ သီတင္းကၽြတ္မီးထြန္းပြဲေတာ္ အထိမ္းအမွတ္ကုိ BC-582၊ လြန္ခဲ့ေသာ ၂၅၉၄ ႏွစ္ေလာက္က ျမတ္ဗုဒၶအျဖစ္၏ (၄၅)ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း သမိုင္းမွတ္တိုင္
တစ္ခုျဖစ္တဲ့ တုသိတာနတ္ျပည္မွာ မယ္ေတာ္မိ သႏၱဳႆိတ နတ္သားအမွဴးျပဳေသာ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းအား ၀ါတြင္း(၃)လ ကာလ အဘိဓမၼာတရားေတာ္မ်ားကုိ မရပ္မနား ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီး (သကၤႆနဂို) လူျပည္သုိ႔ ေစာင္းတန္းသံုးသြယ္ျဖင့္ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္း ျခံရံလ်က္ သက္ဆင္းေတာ္မူလာေသာေၾကာင့္ လူ႕ျပည္မွ ပန္း ဆီမီးတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ၾကိဳဆိုၾကျခင္းကုိ အစြဲျပဳျပီး က်င္းပလာခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုသုိ႔ တုသိတာ နတ္ျပည္မွ လူျပည္သို႔ သက္ဆင္းေတာ္မူျခင္းသည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူျပီး (၇-၀ါ) ရ ခုႏွစ္ေျမာက္တြင္ ျဖစ္ျပီး သံဃာေတ္မ်ား ၀ါတြင္းသံုးလ ကာလ ၀ါဆို၀ါကပ္ဖုိ႔ ၀ိနည္းဥပေဒတစ္ရပ္
ထုတ္ျပန္ေတာ္မူျခင္းသည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူျပီး အႏွစ္(၂၀) ေက်ာ္ေလာက္မွျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သီတင္းကၽြတ္ မီးထြန္းပူေဇာ္ပြဲသည္ ဘု၇ားရွင္အား ပူေဇာ္ျခင္းႏွင့္ သံဃာေတ္ာမ်ား ၀ါလကင္းလြတ္ သီတင္းကၽြတ္ျခငး္ႏွင့္ တိုုက္ဆိုင္ အက်ံုး၀င္သြားျခင္းလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္၊ ၀ါတြင္းကာလမွာ လက္ထပ္ ထိမ္းျမွားျခင္း မျပဳလုပ္ရ/မျပဳလုပ္ေကာင္းဟု ဘုရားေဟာ ေဒသနာေတာ္ေတြမွာ တိုက္ရိုက္ေဟာၾကား ညႊန္ျပထားတာမိ်ဳးေတာ့ မေတြ႕ဘူးေသးပါ။ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ထံုးတမ္းအစဥ္အလာ အယူအဆတစ္ခုသာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္လို႔ သံုးသပ္ရင္း
သီးတင္းကၽြတ္အခါသမအေၾကာင္းကုိ လက္လွမ္းမီသမွ် ေရးသားတင္ျပလိုက္ပါသည္။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သီတင္းကၽြတ္ အခါသမယမွာ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးေနမႈ အေနနဲ႔ ၀ါတြင္း(၃)လ သမယမွာ သံဃာေတာ္မ်ား တစ္ေနရာတည္း/တစ္ေက်ာင္းတည္း/တစ္တိုက္တည္း၌
သီတင္းသံုးေနထိုင္ရၿပီး သီတင္းကၽြတ္သည္ႏွင့္ မိမိတို႔လိုရာခရီးသုိ႔ ၀ိနည္းဥပေဒလုပ္ထံုး လုပ္နည္းေတြနဲ႔အညီ ၀ါပန္စရာ မလိုေတာ့ဘဲ လြတ္လပ္စြာ ခရီးသြားလာႏိုင္ျခင္း၊ လူပုဂၢိဳလ္တို႔အေနျဖင့္လည္း ၀ါတြင္း (၃)လ မွာ လက္ထက္ထိမ္းျမားျခင္း မျပဳလုပ္ေကာင္း သီတင္းကၽြတ္သည္ႏွင့္ ခ်စ္သူေမာင္ႏွံတို႔ လက္ထက္ထိမ္းျမွား မဂၤလာပြဲမ်ား လြတ္လပ္စြာ ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္/ ျပဳလုပ္ေကာင္းသည္ဟု ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔ အမ်ားစု ယူဆလက္ခံျဖင့္ က်င့္သံုးေနလ်က္ ရိွပါသည္။
သီးတင္းကၽြတ္ကုိ ေပၚလြင္ေစသည့္ သေကၤတတစ္ခုအေနနဲ႔ ဘုရား ေစတီ ပုထိုး ေစာင္းတန္းမ်ားႏွင့္ ေနအိမ္မ်ားတြင္ ဆီမီး လွ်ပ္စစ္မီးတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ ခ်ိတ္စြဲျခင္း၊ ပီးအံုမ်ား လြတ္တင္ပူေဇာ္ျခင္းတို႔ကုိ ေရွးယခင္က တုသိတာနတ္ျပည္မွ သက္ဆင္းေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ လူျပည္သုိ႔ အျပန္ခရီးကုိ ရည္းမွန္းပူေဇာ္ ၾကိဳဆိုျခင္း၊ တာ၀တိံသာနတ္ျပည္`၌ ရိွေသာ စူဠာမဏိေစတီကုိ ရည္မွန္းပူေဇာ္ လြတ္တင္ျခင္းတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္က်င္းပလာခဲ့ရာ ယေန႔ေခတ္မွာေတာ့ ထိုသုိ႔ နွလံုးသြင္းျခင္းသည္ နက္နက္ရိႈ္င္းရိႈင္း မရိွေတာ့ဘဲ မႈန္၀ါး၀ါးသာ ရိွေတာ့ပါသည္။ ေနာက္ထပ္ အႏွစ္သာရိွေသာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုအေနျဖင့္ လူၾကီးသူမ/ဆရာမ တုိ႔ကုိ ရိွခိုးကန္ေတာ့ျခင္း၊ တိရစၦာန္တို႔အား ေဘးမဲ့ေဘးျခင္းတို႔ကုိ ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။ သီတင္းလျပည့္ အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔ကုိ ႏိုင္ငံေတာ္ ရံုးပိတ္ရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားရာ အမ်ားျပည္သူလုထု၏
အခါႀကီးရက္ရွည္ အားလက္ရက္ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ သီတင္းကၽြတ္အခါသမယမွာ ၾကိဳတင္၍ ေဗ်ာက္အိုးမ်ား ေဖာက္ျခင္း၊ မီးရႈး/မီးပန္းမ်ားအလွကုိ ရင္ခုန္ခံစားျခင္း၊ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ား
ျပဳလုပ္စီစဥ္ျခင္းတို႔ကသာ လူငယ္တို႔အားသန္ရာသုိ႔ ေနရာယူ ဆြဲေခၚလာခဲ့ၾကပါသည္။
သီတင္းကၽြတ္မီးထြန္းပြဲေတာ္ကုိ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပုဂံေခတ္ကစတင္ၿပီး က်င္းပလာခဲ့ၾကတယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြက ယူဆၾကပါသည္။ သီတင္းကၽြတ္မီးထြန္းပြဲေတာ္ အထိမ္းအမွတ္ကုိ BC-582၊ လြန္ခဲ့ေသာ ၂၅၉၄ ႏွစ္ေလာက္က ျမတ္ဗုဒၶအျဖစ္၏ (၄၅)ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း သမိုင္းမွတ္တိုင္
တစ္ခုျဖစ္တဲ့ တုသိတာနတ္ျပည္မွာ မယ္ေတာ္မိ သႏၱဳႆိတ နတ္သားအမွဴးျပဳေသာ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းအား ၀ါတြင္း(၃)လ ကာလ အဘိဓမၼာတရားေတာ္မ်ားကုိ မရပ္မနား ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီး (သကၤႆနဂို) လူျပည္သုိ႔ ေစာင္းတန္းသံုးသြယ္ျဖင့္ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္း ျခံရံလ်က္ သက္ဆင္းေတာ္မူလာေသာေၾကာင့္ လူ႕ျပည္မွ ပန္း ဆီမီးတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ၾကိဳဆိုၾကျခင္းကုိ အစြဲျပဳျပီး က်င္းပလာခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုသုိ႔ တုသိတာ နတ္ျပည္မွ လူျပည္သို႔ သက္ဆင္းေတာ္မူျခင္းသည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူျပီး (၇-၀ါ) ရ ခုႏွစ္ေျမာက္တြင္ ျဖစ္ျပီး သံဃာေတ္မ်ား ၀ါတြင္းသံုးလ ကာလ ၀ါဆို၀ါကပ္ဖုိ႔ ၀ိနည္းဥပေဒတစ္ရပ္
ထုတ္ျပန္ေတာ္မူျခင္းသည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူျပီး အႏွစ္(၂၀) ေက်ာ္ေလာက္မွျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သီတင္းကၽြတ္ မီးထြန္းပူေဇာ္ပြဲသည္ ဘု၇ားရွင္အား ပူေဇာ္ျခင္းႏွင့္ သံဃာေတ္ာမ်ား ၀ါလကင္းလြတ္ သီတင္းကၽြတ္ျခငး္ႏွင့္ တိုုက္ဆိုင္ အက်ံုး၀င္သြားျခင္းလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္၊ ၀ါတြင္းကာလမွာ လက္ထပ္ ထိမ္းျမွားျခင္း မျပဳလုပ္ရ/မျပဳလုပ္ေကာင္းဟု ဘုရားေဟာ ေဒသနာေတာ္ေတြမွာ တိုက္ရိုက္ေဟာၾကား ညႊန္ျပထားတာမိ်ဳးေတာ့ မေတြ႕ဘူးေသးပါ။ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ထံုးတမ္းအစဥ္အလာ အယူအဆတစ္ခုသာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္လို႔ သံုးသပ္ရင္း
သီးတင္းကၽြတ္အခါသမအေၾကာင္းကုိ လက္လွမ္းမီသမွ် ေရးသားတင္ျပလိုက္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment