ျပည္လံုးကၽြတ္ သန္းေခါင္စာရင္းေကာက္ယူျခင္း
လုပ္ငန္းသည္ ႀကံဳေတာင့္ႀကံဳခဲ
လုပ္ငန္းႀကီးျဖစ္၍ မိဘျပည္သူမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္
ႏိုင္ငံေတာ္မွ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ႏုိင္ငံေရး၊ စစ္ေရးႏွင့္
လံုးဝမသက္ဆိုင္ပါ။ ထို႔အတူ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္လည္း မသက္ဆိုင္ပါဘူးလို႔ အစုိးရကထုတ္ျပန္ထားေသာ္လည္း တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားအတြက္ ၂၀၁၄ သန္းေခါင္စာရင္းတြင္ အင္အားတစ္စုတစ္စည္းတည္း စာရင္းထြက္ရိွေရးႏွင့္ သမိုင္းအစဥ္အလာႏွင့္ ေနရာေဒသအလိုက္ လက္ခံလာခဲ့ေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စုအမည္မ်ား မပေပ်ာက္ေရးလို႔ ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားယာဥ္ေက်းမႈလမ္းေၾကာင္းတို႔အေပၚတြင္ စုိးရိမ္မႈ၊ အားၿပိဳင္လြန္ဆြဲမႈမ်ား ႀကီးထြားလာေနတာကုိ ေတြ႔ျမင္ေနရသည္။
လံုးဝမသက္ဆိုင္ပါ။ ထို႔အတူ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္လည္း မသက္ဆိုင္ပါဘူးလို႔ အစုိးရကထုတ္ျပန္ထားေသာ္လည္း တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားအတြက္ ၂၀၁၄ သန္းေခါင္စာရင္းတြင္ အင္အားတစ္စုတစ္စည္းတည္း စာရင္းထြက္ရိွေရးႏွင့္ သမိုင္းအစဥ္အလာႏွင့္ ေနရာေဒသအလိုက္ လက္ခံလာခဲ့ေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စုအမည္မ်ား မပေပ်ာက္ေရးလို႔ ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားယာဥ္ေက်းမႈလမ္းေၾကာင္းတို႔အေပၚတြင္ စုိးရိမ္မႈ၊ အားၿပိဳင္လြန္ဆြဲမႈမ်ား ႀကီးထြားလာေနတာကုိ ေတြ႔ျမင္ေနရသည္။
ျပည္ေထာင္စု၀န္ၾကီး
ဦးခင္ရီက ၂၀၁၄
မတ္လတြင္ ေကာက္ယူမည့္ သန္းေခါင္စာရင္းအစီအစဥ္ကုိ
ေလးႏွစ္ခြဲ ျပင္ဆင္ခဲ့ရတယ္လို႔ ေျပာဆိုေပမယ့္ ေဒသခံတိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စု
အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ညွိႏႈိင္းတိုင္ပင္တာမ်ိုးလည္း တစ္စံုတစ္ရာ မေတြ႔ျမင္ခဲ့ရသလို သန္းေခါင္စာရင္း
ေကာက္ယူျခင္းႏွင့္ ပက္သက္ေသာ အစိတ္အပုိင္းတစ္ခ်ိဳ႕သည္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ အေျခခံမူ၊
တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒတို႔ႏွင့္ အနည္းငယ္ ေသြဖည္ေနသကဲ့သုိ႔
ထင္ဟပ္ေနပါသည္။
ေဒသခံတုိင္းရင္းသားမ်ား၏
ပကတိအေျခအေနႏွင့္ မကုိက္ညီေသာ တုိင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စု(၁၃၅) မ်ိဳးႏွင့္ ကုဒ္နံပါတ္မ်ားသည္
တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒပါ အခန္း (၃) ပုဒ္မ (၄)၊ (က) မိမိတို႔၏
စကား၊ စာေပ၊ အႏုပညာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းႏွင့္ ကုိးကြယ္သည့္ ဘာသာသာသနာတို႔ကုိ လြတ္လပ္စြာ
ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရိွသည္ ဆိုသည့္အခ်က္ကုိ ပိတ္ဆို႔ေနသကဲ့သုိ႔ ထင္ဟပ္ေနၿပီး သန္းေခါင္စာရင္းထြက္ၿပီးရင္
မ်ိဳးႏြယ္စုတူရာခ်င္း ေပါင္းလို႔မရဘူးဆိုတဲ့ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးခင္ရီေျပာစကားကုိ
အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္တစ္ဦးထံမွ သိခဲ့ရျပန္ရာ အခန္း (၇) တားျမစ္ခ်က္မ်ား ဥပေဒပုဒ္မ
(၁၉) မည္သူမွ် ဤ တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒပါ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏
အခြင့္အေရးႏွင့္ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကုိ ခိုင္လံုေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ မရိွဘဲ ပိတ္ပင္တားဆီးျခင္းမျပဳရဆိုတဲ့
အခ်က္ကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳသကဲ့သုိ႔လည္း ထင္ဟပ္ေနပါသည္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ လူဦးေရႏွင့္ အိမ္အေၾကာင္းအရာ
သန္းေခါင္စာရင္းမွ ရရွိသည့္ လူဦးေရႏွင့္ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ
သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး၊ ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္မႈ
စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ ေကာင္းမြန္သည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္မ်ား တည္ေဆာက္ရာတြင္ မ်ားစြာ
အေထာက္အကူ ျပဳမည္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုထားျပန္ရာ ေနျပည္ေတာ္ သန္းေခါင္စာရင္းေကာ္မရွင္ႏွင့္
နီးစပ္ေသာ ရဲမွဴးႀကီးတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ ကုဒ္နံပါတ္ လူမ်ိဳးစာရင္းမ်ား
ေဆာလ်င္စြာ ထြက္လာႏိုင္ေသာ္လည္း အျခားတိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုစာရင္းမ်ား
ထြက္ရိွရန္ အခ်ိန္တစ္ႏွစ္ခြဲေလာက္ ၾကာျမင့္ဦးမည့္ ၂၀၁၄ သန္းေခါင္းစာရင္း
ေကာက္ယူျခင္းႏွင့္ ပက္သက္၍ တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားအတြင္း ႐ႈပ္ေထြးေနတဲ့
ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားယာဥ္ေက်းမႈ အက်ိဳးဆက္တို႔ကုိ
ျပတ္သားစြာ ရွင္းလင္းထုတ္ျပန္ထားဖို႔ လိုအပ္ေနေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါသည္။
ဧရာ၀တီျမစ္ဖ်ားဆီက online media အယ္ဒီတာ့ အာေဘာ္
No comments:
Post a Comment